Εσωτερική Αστρολογία - Έννοιες και Σύμβολα - Μέρος Ι
Σελίδα 1 από 1
Εσωτερική Αστρολογία - Έννοιες και Σύμβολα - Μέρος Ι
Εσωτερική Αστρολογία – Έννοιες και σύμβολα - Μέρος Ι Η εσωτερική αστρολογία είναι ένας κλάδος της αστρολογίας που αναπτύχθηκε στα τέλη του 19ου και τις αρχές του 20ου αιώνα από αστρολόγους που ήθελαν να συνδέσουν την αστρολογία με τις διδαχές του εσωτερισμού. Οι αστρολόγοι αυτοί ήταν κυρίως μέλη της Θεοσοφικής Εταιρίας και εμπνέονταν από τις διδαχές περί αθανασίας της ψυχής, μετενσάρκωσης, επταπλής σύνθεσης του ανθρώπου και της θεοσοφικής κοσμογονίας. Κυριότερος εκπρόσωπος τους θεωρείται από τους περισσότερους ο Άλαν Λίο, ενώ αρκετά εκτεταμένη δουλειά έκανε τα επόμενα χρόνια και η Alice Bailey, ακολουθώντας όμως ένα κάπως προσωπικό της δρόμο σε σχέση με την ίδια τη Θεοσοφική Εταιρία. H εσωτερική αστρολογία έχει εισάγει κάποιες νέες έννοιες και χρήσεις στο χώρο της αστρολογίας. Η αστρολογία άρχισε να ξεφεύγει από τη διαδικασία της πρόβλεψης η της ανάλυσης του γενέθλιου ωροσκοπίου και άρχισε να συνδέεται με τον εσωτερισμό και τη μεταφυσική. Οι πλανήτες έπαψαν να είναι απλοί δείκτες επιρροών και έγιναν μεταφυσικές οντότητες, ζώντα ανώτερα πλανητικά όντα, που επηρεάζουν και εκπαιδεύουν τις νεότερες πλανητικές οντότητες όπως η γη μας. Τα ζώδια έπαψαν αν έχουν μόνο τους γνωστούς κυβερνήτες τους και απέκτησαν και άλλους, απόκρυφους ή και τρίτους ιεραρχικούς. Εμφανίστηκαν και άλλοι χαρακτηριστικοί παράγοντες στην εξέταση του ατομικού ωροσκοπίου εκτός από το ζώδιο ή τον ωροσκόπο, παράγοντες όπως η ακτίνα κάτω από την οποία γεννιέται ο καθένας από μας ή τα άστρα της προσωπικότητας και της ατομικότητας του καθενός μας. Η εργασία του Άλαν Λίο Οι βάσεις της εσωτερικής αστρολογίας μπήκαν με την εργασία του αστρολόγου Άλαν Λίο στις αρχές του αιώνα μας. Ο Λίο, ως μέλος της Θεοσοφικής εταιρίας προσπάθησε να αντιστοιχίσει φιλοσοφικές έννοιες του Θεοσοφισμού με αστρολογικά στοιχεία. Ανέλυσε τα αστρολογικά σύμβολα των πλανητών και αντιστοίχισε τα σχήματα τους με θεοσοφικές έννοιες. Αντιστοίχισε τις τετραπλότητες στους τρεις Λόγους του Θεού και τους πλανήτες στους επτά πλανητικούς του λόγους και στα επτά πεδία της ύπαρξης του ανθρώπου, εισήγαγε για πρώτη φορά τις έννοιες των δεκανών και των κυβερνητών τους, επηρεαζόμενος από τη σύγκριση με την ινδική αστρολογία. Στη συνέχεια περιέγραψε πώς βρίσκουμε τα άστρα της ατομικότητας και της προσωπικότητας και αντιστοίχισε τα ζώδια στις επτά ακτίνες, χρησιμοποιώντας του συμβολισμού των χρωμάτων της ίριδας ή τις επτά νότες της μουσικής κλίμακας. Αντιστοίχισε τις τέσσερις τριπλότητες στους τέσσερις φορείς του ανθρώπου καθώς και τις επτά βασικές όψεις στα επτά πεδία της ύπαρξης του ανθρώπου. Περιέγραψε τη σημασία του κοσμικού πυρός καθώς και τους δρόμους που ακολουθεί η συνείδηση του ανθρώπου για την ενηλικίωση της μέσα από τη γνωριμία της με τα τέσσερα στοιχεία και τις τρεις ποιότητες. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα λίγο πιο αναλυτικά. Κι ας ξεκινήσουμε από τον αποσυμβολισμό των συμβόλων των πλανητών. Τα βασικά σύμβολα που σχηματίζουν τα σύμβολα των πλανητών απαρτίζονται από τα εξής δομικά στοιχεία: 1. Κύκλος -> Συμβολίζει το πνεύμα 2. Ημικύκλιο -> Συμβολίζει την ψυχή 3. Σταυρός -> Συμβολίζει την ύλη Με βάση τα τρία βασικά σύμβολα τα σύμβολα των επτά παραδοσιακών πλανητών αποτελούν συνθέσεις που περιγράφουν σύνθετες έννοιες 1. Ήλιος -> Κύκλος με τελεία στη μέση -> Το εκδηλωμένο Πνεύμα 2. Σελήνη -> Ημικύκλιο -> Ψυχή 3. Ερμής -> Ημικύκλιο που κάθεται πάνω σε κύκλο κι αυτός κάθεται πάνω σε σταυρό -> Η αστρική ύλη που ανυψώνεται σε νοητική συνείδηση (πνεύμα) και στη συνέχεια σε συμπαντική αγάπη (μπουντική συνείδηση) 4. Αφροδίτη -> Το πνεύμα που κυριαρχεί πάνω στην ύλη 5. Άρης -> Η ύλη που κυριαρχεί πάνω στο Πνεύμα 6. Δίας -> Η ψυχή πάνω από την ύλη αλλά δεμένη με αυτή 7. Κρόνος -> Η ύλη που δεσμεύει την ψυχή |
Πλανήτες και Πεδία Ύπαρξης του Ανθρώπου Οι επτά πλανήτες αντιστοιχούν στα επτά πλανητικά πνεύματα του Λόγου. Ο Λόγος εκδηλώνεται τριαδικά μέσα από τις τρεις ποιότητες, ο Πρώτος Λόγος αναπτύσσει τον Εαυτό μέσα στις μορφές, ο Δεύτερος δημιουργεί τις ίδιες τις μορφές και τις εμψυχώνει και ο Τρίτος δημιουργεί την ύλη που θα χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία του Σύμπαντος. Οι τρεις Λόγοι αντιστοιχούν στις τρεις αστρολογικές ποιότητες, τα Σταθερά Ζώδια, τα Μεταβλητά Ζώδια και τα Παρορμητικά Ζώδια. Στην Ινδική Φιλοσοφία οι τρεις ποιότητες αντιστοιχούν στο Τάμας, το Ράτζα και το Σάτβα. Ο Ηλιακός Λόγος μέσα από την Τριαδική του εκδήλωση δημιουργεί το Ηλιακό Σύστημα, το οποίο εκδηλώνεται ξανά και ξανά στη μορφή πλανητικών αλυσίδων. Για την ολοκλήρωση ενός κύκλου εκδήλωσης του Ηλιακού Συστήματος θα χρειαστεί να περάσουν επτά πλανητικές αλυσίδες. Η αλυσίδα του Ηφαίστου, της Αφροδίτης, της Γης, του Δία, του Κρόνου, του Ουρανού και του Ποσειδώνα. Οι πλανήτες Ερμής και Άρης ανήκουν στην αλυσίδα της Γης. Οι πλανήτες γενικότερα αποτελούν συλλογικές πνευματικές οντότητες, που άλλες φορές έχουν ήδη εξελιχθεί (οι επτά ιεροί – παραδοσιακοί πλανήτες) και άλλες φορές είναι υπό εξέλιξη όπως η Γη ή ο Ποσειδώνας. Κάθε ένας τους αντιστοιχεί σε μία από τις επτά αρχές του Ηλιακού Λόγου και κατ' αντιστοιχία σε ένα από τα επτά πεδία του Ηλιακού Συστήματος αλλά και του ανθρώπου. Πιο συγκεκριμένα οι πλανήτες αντιστοιχούν στις παρακάτω αρχές ή πεδία ύπαρξης:* 1. Ο Ουρανός -> Είναι η κρυμένη πνευματική φύση του Ήλιου -> Αντιστοιχεί στο Πνεύμα 2. Ο Ερμής -> Αντιστοιχεί στην Πνευματική Ψυχή ή αλλιώς το Μπούντι 3. Η Αφροδίτη -> Αντιστοιχεί στην Ανθρώπινη Ψυχή ή αλλιώς το Μάνας 4. Ο Κρόνος -> Αντιστοιχεί στο κρίσιμο σημείο ανάμεσα στην Ατομική Τριάδα και την Υλική Τριάδα της Εκδήλωσης. Τη γέφυρα που συνδέει ή χωρίζει 5. Η Σελήνη -> Αντιστοιχεί στον Προσωπικό Νου, που ενδιαφέρεται για την προσωπική επιβίωση 6. Ο Άρης -> Αντιστοιχεί στα Προσωπικά Αισθήματα και τις Παρορμήσεις 7. Ο Δίας -> Αντιστοιχεί στην αιθερική και φυσική ύλη της εκδήλωσης * Οι απόψεις του Λίο δεν είναι ευρέως αποδεκτές από όλους τους αστρολόγους. Πολλοί αστρολόγοι αντιστοιχούν διαφορετικά τους πλανήτες στα επτά πεδία της ύπαρξης του ανθρώπου. Για παράδειγμα ο Μάνλυ Χώλ τοποθετεί τους πλανήτες ως εξής αρχίζοντας από πάνω προς τα κάτω: Κρόνος, Δίας, Άρης, Ήλιος, Αφροδίτη, Ερμής, Σελήνη. Κυβερνήτες των Δεκανών Οι πλανήτες κυβερνούν τα ζώδια σύμφωνα με την παραδοσιακή αστρολογία, πλην όμως κάθε ζώδιο χωρίζεται πλέον σε τρεις δεκανούς, καθένας εκ των οποίων έχει το δικό του κυβερνήτη. Σαν κυβερνήτες των δεκανών ο Λίο προτείνει τους κυβερνήτες των επόμενων ζωδίων της ίδιας τριπλότητας. Έτσι οι κυβερνήτες των δεκανών έχουν ως εξής: ..........................1ο δεκαήμερο........ 2ο δεκαήμερο.........3ο δεκαήμερο Κριός ................Άρης .......................Ήλιος ...................Δίας Ταύρος ..............Αφροδίτη ................Ερμής ...................Κρόνος Δίδυμοι..............Ερμής......................Αφροδίτη................Ουρανός Καρκίνος...........Σελήνη.....................Πλούτωνας.............Ποσειδώνας Λέων..................Ήλιος......................Δίας.........................Άρης Παρθένος............Ερμής.....................Κρόνος....................Αφροδίτη Ζυγός..................Αφροδίτη................Ουρανός..................Ερμής Σκορπιός.............Πλούτωνας.............Ποσειδώνας............Σελήνη Τοξότης...............Δίας........................Άρης........................Ήλιος Αιγόκερως...........Κρόνος..................Αφροδίτη..................Ερμής Υδροχόος.............Ουρανός................Ερμής.......................Αφροδίτη Ιχθύς....................Ποσειδώνας...........Σελήνη.....................Πλούτωνας Οι κυβερνήτες των δεκανών έχουν μία δευτερεύουσα επίδραση στην προσωπικότητα του ανθρώπου. Έτσι ένας Καρκίνος του πρώτου δεκαημέρου έχει διπλή επίδραση της Σελήνης, ενώ ένας Καρκίνος του δευτέρου δεκαημέρου έχει μία κύρια επίδραση από τη Σελήνη και μία δευτερεύουσα από τον Άρη. Η επίδραση των κυβερνητών των δεκανών μπορεί να μην είναι ορατή μεμιάς. Για παράδειγμα έστω ότι έχουμε ένα ωροσκόπιο με θέση της Αφροδίτης στους Διδύμους στο δεύτερο δεκανό, της Σελήνης στο πρώτο δεκαήμερο του Ζυγού και του Άρη στο τρίτο δεκαήμερο του Υδροχόου. Οι τρεις αυτές θέσεις έχουν ένα αδιόρατο κοινό χαρακτηριστικό. Και οι τρεις πλανήτες βρίσκονται σε δεκανούς που κυβερνά η Αφροδίτη. Τα άστρα της ατομικότητας και της προσωπικότητας Εκτός από τους κυβερνήτες των ζωδίων και των δεκανών εισάγονται και οι έννοιες του Άστρου της Ατομικότητας και του Άστρου της Προσωπικότητας. Τα άστρα αυτά είναι στην ουσία πλανήτες που κυβερνούν τα τρίγωνα της ατομικότητας και της προσωπικότητας του ατόμου. Πιο συγκεκριμένα ο Λίο αντιστοίχισε τους οίκους του ωροσκοπίου με τα τέσσερα στοιχεία της ύπαρξης του ανθρώπου. - Ο φυσικός εαυτός αντιστοιχήθηκε στο τρίγωνο που σχηματίζουν ο δεύτερος, ο έκτος και ο δέκατος οίκος και στο στοιχείο της γης - Ο συναισθηματικός εαυτός αντιστοιχήθηκε στο τρίγωνο που σχηματίζουν ο τέταρτος, ο όγδοος και ο δωδέκατος οίκος και στο στοιχείο του νερού - Ο νοητικός εαυτός αντιστοιχήθηκε στο τρίγωνο που σχηματίζουν ο πρώτος, ο πέμπτος και ο έβδομος οίκος και στο στοιχείο της φωτιάς * - Ο πνευματικός εαυτός αντιστοιχήθηκε στο τρίγωνο που σχηματίζουν ο τρίτος, ο έβδομος και ο ενδέκατος οίκος και στο στοιχείο του αέρα* * Οι απόψεις του Λίο δεν είναι ευρέως αποδεκτές από όλους τους αστρολόγους. Άλλοι αστρολόγοι θεωρούν τη φωτιά ως ένδειξη πνευματικότητας συνδέοντας την με την άμεση γνώση, τη γνώση που προκύπτει ως έμπνευση και όχι ως συλλογισμός και τον αέρα ως ένδειξη νοητικής επικοινωνίας, διαλόγου και αντιθέσεων. Άλλοι τέλος διακρίνουν το φυσικό σώμα σε δύο σώματα, το καθαρά φυσικό και το ενεργειακό και τοποθετούν τη φωτιά στο ενεργειακό σώμα αφήνοντας στη γη μόνο το καθαρά φυσικό.Στη συνέχεια συνένωσε τα δύο πρώτα τρίγωνα μεταξύ τους σχηματίζοντας ένας εξάγωνο σε σχήμα άστρου του Δαβίδ, που το ονόμασε άστρο της προσωπικότητας. Έκανε δε το ίδιο και με τα δύο επόμενα τρίγωνα σχηματίζοντας ένα αντίστοιχο άστρο της ατομικότητας. Στη συνέχεια περιέγραψε πώς οι θέσεις των ζωδίων στους οίκους περιγράφουν την προσωπικότητα και την ατομικότητα όπως αυτές ορίζονται από τα αντίστοιχα άστρα. Παρατίθενται μερικά παραδείγματα ερμηνείας για καλύτερη κατανόηση… Ένα άστρο ατομικότητας με ωροσκόπο Ιχθύ δίνει μία ατομικότητα που δουλεύει βασισμένη στο ένστικτο περισσότερο... Ένα άλλο άστρο ατομικότητας με ωροσκόπο Κριό, αν και ιδανικό φορμαλιστικά (κάθε οίκος στο ζώδιο που του αντιστοιχεί -> Κριός στον 1ο, Ταύρος στον 2ο, κλπ), δίνει μία ατομικότητα πιο εγωκεντρική... |
Κατά παρόμοιο τρόπο περιγράφονται και παραδείγματα του άστρου της προσωπικότητας…
Ένα άστρο προσωπικότητας με ωροσκόπο Κριό, δίνει μία προσωπικότητα με μεταβαλλόμενες διαθέσεις (σεληνιακή).
Ένα άστρο προσωπικότητας με ωροσκόπο Ταύρο, δίνει μία προσωπικότητα με εγωκεντρικές τάσεις…
Κατόπιν ο Λίο εισήγαγε την έννοια του ατομικού και του προσωπικού άστρου. Περιέγραψε πως στο κέντρο των τριγώνων που περιγράψαμε πιο κάτω κυβερνά τελικά ένας πλανήτης που δείχνει την εξέλιξη της ψυχής του ατόμου. Ο πλανήτης αυτός δε φαίνεται κάπου στο ωροσκόπιο. Συμβολίζει απλά το εξελικτικό στάδιο του ανθρώπου. Άνθρωποι με ίδια άστρα προσωπικότητας ή ατομικότητας αλλά διαφορετικό εξελικτικό στάδιο στην ψυχή τους μπορεί να έχουν διαφορετικό ατομικό ή προσωπικό άστρο.
Στην αρχή ο άνθρωπος επηρεάζεται μόνο από τον κυβερνήτη του ωροσκόπου του. Κανένας πλανήτης δε λειτουργεί ακόμη στο κέντρο των τριγώνων, ούτε στην ατομικότητα ούτε στην προσωπικότητα. Σε δεύτερο στάδιο στο αστέρι της προσωπικότητας δραστηριοποιείται η σελήνη και ο άνθρωπος αρχίζει να παρατηρεί τα ένστικτα του, ενώ στο αστέρια της προσωπικότητας δραστηριοποιείται ο Άρης και ο άνθρωπος γίνεται πιο εγωκεντρικός και μαχητικός..
Στο τρίτο στάδιο ο άνθρωπος αρχίζει στα πλαίσια της προσωπικότητας του να συνειδητοποιεί εκτός από τα ένστικτα του και τις παρορμήσεις του. Σε επίπεδο ατομικότητας δραστηριοποιείται ο Κρόνος και ο άνθρωπος εκτός από μαχητικός μαθαίνει και στην πειθαρχία.
Στο τέταρτο στάδιο η προσωπικότητα του ανθρώπου γίνεται πλέον αρμονική. Ο άνθρωπος έχει επίγνωση, αναλύει σωστά και οδηγείται στη λήψη αποφάσεων με διάκριση. Σε ατομικό επίπεδο δραστηριοποιείται πλέον και ο Ήλιος, οπότε ο άνθρωπος έχει καθαρή λογική και σταθερή θέληση.
Μετά το τέταρτο στάδιο ο άνθρωπος εισέρχεται πλέον προοδευτικά κάτω από τον έλεγχο του ανώτερου εαυτού του. Αυτό υποδηλώνεται μέσω της ενοποίησης των ζωδίων. Η μορφή του άστρου του Δαβίδ μετουσιώνεται σε πεντάκτινο αστέρι και στη σε επόμενο στάδιο σε σταυρό, μέχρι που καταλήγει σε τρίγωνο. Αν υποθέσουμε ότι στο άστρο της προσωπικότητα το ζώδιο που χάνεται είναι για παράδειγμα ο Καρκίνος, τότε στο πεντάκτινο αστέρι το φυσικό τρίγωνο (2ος, 6ος, 10ος οίκος) χαρακτηρίζεται από θεραπευτική δύναμη, διάκριση και υπηρεσία αντίστοιχα. Το αστρικό τρίγωνο που τώρα έχουν μείνει δύο οίκοι (12ος, 8ος) περιέχει αγνή αγάπη και αναγέννηση.
Αντίστοιχα, αν υποθέσουμε ότι στο άστρο της ατομικότητας η πρώτη επίδραση που χάνεται είναι ο Λέων, τότε στο τρίγωνο του πνεύματος (11ος, 3ος, 7ος) κυριαρχούν η δύναμη, η σοφία και η ισορροπία και στο τρίγωνο της σκέψης έχουν μείνει τώρα δύο οίκοι (1ος, 7ος), στους οποίους κυριαρχούν η φώτιση και η επέκταση.
Αστρολογία και Εξέλιξη του Ατόμου – Χρωματικές Ακτίνες
Μέσα από τη μελέτη του ατομικού και του προσωπικού άστρου μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε το στάδιο εξέλιξης του κάθε ανθρώπου. Στάδιο που είναι σημαντικό για να ερμηνεύσουμε τον ίδιο το αστρολογικό χάρτη, καθώς κατά την άποψη του Λίο οι νέες ψυχές επηρεάζονται κυρίως από τις θέσεις των πλανητών στους οίκους και αδυνατούν να αισθανθούν με τις επιδράσεις των ζωδίων. Οι πιο ανεπτυγμένες ψυχές κινητοποιούν τις επιδράσεις των πλανητών στα ζώδια και έχουν τη δυνατότητα να επικεντρώνουν αυτές σε διαφορετικούς οίκους από αυτούς που δείχνει το γενέθλιο ωροσκόπιο. Τέλος οι ηλικιωμένες ψυχές αισθάνονται απευθείας την ουσία των πλανητών και μπορούν να χειρίζονται την επίδραση τους αγνοώντας τις θέσεις τους στα ζώδια στο γενέθλιο χάρτη.
Στενά συνδεδεμένη με την έννοια του κυβερνώντα πλανήτη ή του ατομικού και προσωπικού άστρου είναι η έννοια της χρωματικής ακτίνας ή της νότας που χαρακτηρίζει τον άνθρωπο. Σε ένα ωροσκόπιο που δεν έχουν ενεργοποιηθεί το ατομικό και το προσωπικό άστρο, ο κυβερνήτης του ωροσκόπου αποτελεί το άστρο του ατόμου, τον πλανήτη που δίνει τον τόνο σε όλο το ωροσκόπιο και αντιστοιχεί σε κάποια χρωματική ακτίνα ή μουσική νότα. Η αντιστοίχιση αυτή έχει ως εξής:
Σελήνη -> Μωβ -> Νότα Σι
Ήλιος -> Πορτοκαλί -> Νότα Ρε
Ερμής -> Κίτρινο -> Νότα Μι
Αφροδίτη -> Ινδικό -> Νότα Λα
Άρης -> Κόκκινο -> Νότα Ντο
Δίας -> Μπλε -> Νότα Σολ
Κρόνος -> Πράσινο -> Νότα Φα
Αντιστοίχως τα ζώδια παίρνουν τις ίδιες χρωματικές ακτίνες με τους κυβερνήτες τους
Κριός -> Κόκκινο -> Νότα Ντο
Ταύρος -> Ινδικό -> Νότα Λα
Δίδυμοι -> Κίτρινο -> Νότα Μι
Καρκίνος -> Μωβ -> Νότα Σι
Λέων -> Πορτοκαλί -> Νότα Ρε
Παρθένος -> Κίτρινο -> Νότα Μι
Ζυγός -> Ινδικό -> Νότα Λα
Σκορπιός -> Κόκκινο -> Νότα Ντο
Τοξότης -> Μπλε -> Νότα Σολ
Αιγόκερως -> Πράσινο -> Νότα Φα
Υδροχόος -> Πράσινο -> Νότα Φα
Ιχθύς -> Μπλε -> Νότα Σολ
Συνθέτοντας τώρα την εργασία του για την αντιστοίχιση των πλανητών στα επτά πεδία και των στοιχείων / τριπλοτήτων στους τέσσερις φορείς του ανθρώπου ο Άλαν Λίο παρουσίασε ένα διάγραμμα που δείχνει την εξέλιξη του ανθρώπου συνειδησιακά διαμέσου των ενσαρκώσεων του.
Πνευματικό Σώμα (Αγνός Αφηρημένος Νους - Συντίθεται από την Αφροδίτη)
Υδροχόος.............Μνήμη.................1ος λόγος
Ζυγός...................Λογική..................2ος λόγος
Δίδυμοι................Αντίληψη..............3ος λόγος
Μεταξύ των δύο ο Κρόνος γεφυρώνει τον κατώτερο από τον ανώτερο εαυτό
Νοητικό Σώμα (κατώτερος νους - κυβερνάται από τη Σελήνη)
Κριός......................Ενόραση........................3ος λόγος
Τοξότης..................Ενδοσκόπηση................2ος λόγος
Λέων......................Πίστη.............................1ος λόγος
Μεταξύ των δύο ο Ήλιος γεφυρώνει τα αισθήματα με το νου
Σώμα των αισθημάτων (Αισθήσεις - κυβερνώνται από τον Άρη)
Καρκίνος................Αίσθημα........................3ος λόγος
Ιχθύς.......................Συναίσθημα...................2ος λόγος
Σκορπιός.................Προσκόλληση...............1ος λόγος
Μεταξύ των δύο η Σελήνη εμψυχώνει το σώμα με ενέργεια και δημιουργεί συναισθήματα από τις αισθήσεις
Φυσικός Φορέας (Σώμα και ζωτική ενέργεια - συντίθεται από το Δία)
Αιγόκερως................Απορρόφηση.....................3ος λόγος
Παρθένος..................Κυκλοφορία......................2ος λόγος
Ταύρος......................Έκκριση.............................1ος λόγος
Όψεις και πεδία ύπαρξης του Ανθρώπου
Εκτός όμως από την αντιστοίχιση των πλανητών και των στοιχείων στα πεδία του ανθρώπου ο Λίο προχώρησε και σε αντιστοίχιση των όψεων με τους πλανήτες. Θεώρησε ότι κάθε όψη ανεξάρτητα από τους πλανήτες που συμμετέχουν σε αυτήν, αυτή έχει ανεξάρτητη αυτόνομη βιωματική σημασία. Έτσι, για παράδειγμα, η όψη της αντίθεσης βρίσκεται εδώ για να μας μάθει την έννοια της ενότητας μέσα από τη δυαδικότητα, ανεξάρτητα από τη φύση των πλανητών που συμμετέχουν στην αντίθεση. Πιο αναλυτικά οι όψεις αντιστοιχίζονται στους πλανήτες ( και εμμέσως στα πεδία ύπαρξης του ανθρώπου ) ως εξής:
Πεδίο Ύπαρξης...................Πλανήτης Ή Σημείο Ωροσκοπίου...........Όψη
1. Πνεύμα............................Ήλιος / Ουρανός....................................Αντίθεση
2. Υπερβατική Αγάπη..........Ερμής.....................................................Χιαστί
3. Αφηρημένη Σκέψη..........Αφροδίτη/Δυτική Γωνία.........................Τρίγωνο
4. Κρίσιμη Κατάσταση.......Κρόνος/Μεσουράνημα...........................Τετράγωνο
5. Συγκεκριμένη Σκέψη......Σελήνη/Ποσειδών....................................Εξάγωνο
6. Συναίσθημα.....................Άρης/Ναδίρ.............................................Ημιεξάγωνο
7. Ύλη και Ενέργεια............Δίας/Ωροσκόπος.....................................Σύνοδος
Το πυρ ως συνείδηση και ως καταλύτης στο μετασχηματισμό της μορφής
Με τον όρο πυρ δεν εννοούμε εδώ αυτό που γνωρίζουμε γενικά ως φωτιά. Ούτε αναφερόμαστε ακριβώς στο στοιχείο της φωτιάς όπως περιγράφεται στα αντίστοιχα ζώδια. Περισσότερο αναφερόμαστε στη φωτιά ως στοιχείο μετασχηματισμού μίας ουσίας σε άλλη. Όπως το υδρογόνο ενώνεται με οξυγόνο και δημιουργεί το νερό ή τα μόρια του ξύλου που καίγονται διαλύονται για να ενωθούν τα συστατικά με τον αέρα, έτσι γενικά το πυρ στην αστρολογία θεωρείται δύναμη μετασχηματισμού της ύλης αλλά και η ίδια η συνείδηση, καθώς με τη δύναμη της μετασχηματίζει την ύλη και συνεπώς μπορεί να θεωρηθεί σαν ενέργεια πυρός.
Επεκτείνοντας την εικόνα θα λέγαμε ότι ο ίδιος ο Ηλιακός Λόγος νοείται ως κοσμικό πυρ, καθώς κάθε τόσο αποχωρίζεται τις παλιές μορφές του και δημιουργεί νέες αλλά και ο ανθρώπινος νους στην καθημερινή μορφή του που δέχεται ιδέες, υλοποιεί, το μετανιώνει, καταστρέφει, δοκιμάζει κάτι άλλο είναι στην πραγματικότητα δύναμη μετασχηματισμού της ύλης. Έτσι κάθε κατάσταση σκέψης ή δόμησης μορφής ή μετασχηματισμού ύλης μπορεί να ιδωθεί σαν μία κατάσταση πυρός, καταστροφής και γέννησης.
Η διαίρεση της ανθρώπινης αύρας
Ένας άλλος τομέας όπου χρησιμεύει η εσωτερική αστρολογία είναι η κατανόηση της ανθρώπινης αύρας. Η ανθρώπινη αύρα κατά την άποψη του Άλαν Λίο κυβερνάται γενικά από τον πλανήτη Δία. Διακρίνεται όμως σε τέσσερις επιμέρους αύρες, που κάθε μία αντιστοιχεί στα τέσσερα στοιχεία. Υπάρχει η αύρα του πυρός, η αύρα του αέρα, η αύρα του νερού και η αύρα της γης. Οι αύρες αυτές είναι μέρος του αιθερικού – ενεργειακού σώματος και δεν πρέπει να συγχέονται με τα αντίστοιχα πεδία ύπαρξης του ανθρώπου.
Η αύρα της γης λοιπόν ειδικότερα – που δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα καλούπι που λέει πώς θα δείχνει ο άνθρωπος όταν θα γεννηθεί, πώς θα είναι δηλαδή το σώμα του - κυβερνάται από τη Σελήνη και εναποτίθεται στο σώμα της γυναίκας ελκόμενη από τον έρωτα των δύο συντρόφων τη στιγμή της επαφής τους. Ο άνδρας γονιμοποιεί αυτό το καλούπι δίνοντας τον αρχικό φυσικό σπόρο (μαγιά) για την ανάπτυξη της ύλης του σώματος.
Με βάση τα στοιχεία αυτά προκύπτει ότι η θέση της σελήνης κατά την επαφή των συντρόφων επηρεάζει ιδιαίτερα την εμφάνιση του νέου ανθρώπου όπως αυτή υποδηλώνεται από τον ωροσκόπο, τον κυβερνήτη του και τις όψεις που αυτός σχηματίζει. Ειδικότερα για τον ωροσκόπο όμως η άποψη του Λίο είναι ότι η θέση της Σελήνης την ημέρα της σύλληψης ή η αντίθεση της καταλήγουν να γίνονται ωροσκόπος ή δύση στο ζώδιο του νέου ανθρώπου.
Η Σελήνη συνεχίζει να επηρεάζει το νέο άνθρωπο στα τέσσερα πρώτα χρόνια της ζωής του. Βοηθά στη δόμηση του φορέα και μαθαίνει στο σώμα να δέχεται τις επιδράσεις του περιβάλλοντος και τις συναισθηματικές επιρροές. Στη συνέχεια ο άνθρωπος περνά στην επίδραση άλλων πλανητών. Ο Ερμής τον μαθαίνει να σκέφτεται μεταξύ τεσσάρων και δέκα ετών, η Αφροδίτη τον ωριμάζει συναισθηματικά και γενετικά μέχρι τα δεκαοκτώ, ο Ήλιος τον ωριμάζει σαν προσωπικότητα μέχρι τα τριάντα πέντε του περίπου χρόνια. Από τα τριάντα πέντε μέχρι τα πενήντα περίπου ο άνθρωπος είναι υπό την επίδραση του Άρη και προσπαθεί να εκπληρώσει τις φιλοδοξίες του. Από τα πενήντα μέχρι τα εξήντα πέντε είναι υπό την επιρροή του Δία και εκπέμπει σοφία και ορθή κρίση. Μετά τα εξήντα πέντε βρίσκεται υπό την επιρροή του Κρόνου και κάνει τον απολογισμό της ζωής του. *
* Οι απόψεις για την επίδραση των πλανητών στις ηλικίες του ανθρώπου διαφέρει από αστρολόγο σε αστρολόγο. Νεότεροι αστρολόγοι έχουν εντάξει και τον Ουρανό στους πλανήτες που επηρεάζουν τον άνθρωπο στο τέλος της ζωής του, εφόσον ολοκληρωθεί η πρώτη επιστροφή του (μετά τα 84 χρόνια).
Αλλά ας ξαναγυρίσουμε για λόγο στην αύρα της γης. Η αύρα αυτή δεν είναι τίποτα άλλο παρά η αύρα της υγείας του φυσικού σώματος. Ενώ η υδάτινη αύρα είναι υπεύθυνη για τα καλούπια κατασκευής των φυσικών μας κυττάρων, η γήινη αύρα είναι υπεύθυνη για τη δομή του σώματος και τη μορφή του. Η Σελήνη την κυβερνά και όλες οι άλλες επιδράσεις της προσωπικότητας που προέρχονται από το νου ή τα συναισθήματα φιλτράρονται μέσα από αυτή την επίδραση. Έτσι ολόκληρη η προσωπικότητα επηρεάζεται από αυτό το καλούπι που δίνει η σελήνη, γι' αυτό και ο πλανήτης αυτός θεωρείται τελικά ότι επηρεάζει όλη την προσωπικότητα.
Εκτός από την αύρα της γης όμως ιδιαίτερα σημαντική είναι και η αύρα του πυρός. Αυτή είναι που συνδέει την προσωπικότητα (εγώ) με την ατομικότητα (εαυτός). Σε αυτή την αύρα παραμένουν όλες οι εξαγνισμένες σκέψεις μετά το θάνατο του ανθρώπου, τις οποίες ελκύει ο ανώτερος εαυτός, όταν πρόκειται να δημιουργήσει το νέο του σώμα. Είναι στην ουσία η μνήμη του κάρμα του ανθρώπου.
Η αύρα αυτή δέχεται πολλές και διαφορετικές επιδράσεις. Ένα μέρος της επηρεάζεται από το πεδίο της αφηρημένης σκέψης και γεννά σκέψεις αρμονικές και εξαγνιστικές. Ένα άλλο μέρος επηρεάζεται από το πεδίο των συναισθημάτων και γεννά σκέψεις εγωιστικές και συμφεροντολογικές. Στη μέση ένα μέρος της αύρα δομή ένα διαχωριστικό σημείο, την Ανταχκάρανα, που με τη βοήθεια του Κρόνου έχει σκοπό να διαχωρίζει τις εγωιστικές τάσεις από τον ανώτερο εαυτό και να τους γεφυρώνει μόνο όταν η σκέψη είναι αγνή και χωρίς προσωπικό συμφέρον.
Βιβλιογραφία Πρώτου Μέρους
1. Εσωτερική Αστρολογία – Άλαν Λίο – Εκδόσεις Πύρινος Κόσμος
2. Η φιλοσοφία της αστρολογίας – Μάνλυ Χώλ – Εκδόσεις Πύρινος Κόσμος
3. Η φιλοσοφία της αστρολογίας - http://www.esoterica.gr/articles/occ...s/astrfils.htm – esoterica.gr
Σημείωση: Το παρόν άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στην ιστοσελίδα του Myhoroscope. Απαγορεύται η αναδημοσίευση χωρίς την άδεια της ιστοσελίδας ή του συγγραφέα.
Παρόμοια θέματα
» Εσωτερική Αστρολογία - Έννοιες και Σύμβολα - Μέρος ΙΙ
» Εσωτερική Αστρολογία - Έννοιες και Σύμβολα - Μέρος ΙΙΙ
» Εσωτερική Αστρολογία - Τα σύμβολα των πλανητών
» Εσωτερική Αστρολογία - Αποσυμβολισμός των άθλων του Ηρακλή - Μέρος ΙΙ
» Εσωτερική Αστρολογία - Αποσυμβολισμός των άθλων του Ηρακλή - Μέρος Ι
» Εσωτερική Αστρολογία - Έννοιες και Σύμβολα - Μέρος ΙΙΙ
» Εσωτερική Αστρολογία - Τα σύμβολα των πλανητών
» Εσωτερική Αστρολογία - Αποσυμβολισμός των άθλων του Ηρακλή - Μέρος ΙΙ
» Εσωτερική Αστρολογία - Αποσυμβολισμός των άθλων του Ηρακλή - Μέρος Ι
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης